Interviu cu Georges Colleuil despre Referențialul Arhetipurilor Personale (traducere în limba română: Claudia Savu)

jcPasionat de științele umane și de limbajul sufletului, Georges Colleuil elaborează o cercetare originală asupra proprietăților active și terapeutice ale simbolurilor. Acest fost profesor de filosofie a pus la punct metode revoluționare ca de exemplu Referențialul Arhetipurilor Personale pentru a acompania mii de persoane în procesul de autocunoaştere şi autovindecare. În cea de-a cincea carte publicată, „Referențialul Arhetipurilor Personale. Tarot, insula comorilor” Georges Colleuil pune la îndemâna tuturor rezultatul a ani buni de cercetare şi experimentare. Georges Colleuil ne face părtași la filosofia umanistă care animă Tarotul de Marsilia. Întâlnirea cu Referențialul Arhetipurilor Personale…

Abordați Tarotul dintr-o perspectivă psihologică dezvăluind o alta latură a acestuia decât cea de instrument divinator. Cum ați defini Tarotul?

Pentru mine, Tarotul nu servește la a ghici viitorul, ci la a-l construi. Acesta face parte din patrimoniul cultural al umanităţii. Dintotdeauna imaginile sale puternice au fascinat oamenii. Sursa a tuturor fantasmelor, ele sunt de asemenea subiect al studiilor știinţifice, arheologice, semiologice, iconografice şi sociologice. Acestea au inspirat spirite înalte, filosofi, artişti, scriitori şi, ceea ce cunoaștem mai puțin, au servit ca instrument terapeutic psihologiei și psihanalizei. Imaginile din cărțile de Tarot sunt mai mult decât simple figuri alegorice. Ele reprezintă arhetipuri, imagini originare.

Când ia naștere Referențialul Arhetipurilor Personale? Ce semnifică acesta?

Am creat Referențialul Arhetipurilor Personale în 1985. Au trecut 30 de ani de când dezvolt și rafinez cercetarea asupra conținutului simbolic al Tarotului. Lupt pentru a-l apăra de prejudecățile care planează asupra sa dintotdeauna. Pentru mine lucrul cu arhetipurile și simbolurile dezvoltă interesul față de ceea ce este universal în om. Tarotul nu este ezoteric ci umanist! Cât despre Referențial, funcția sa esențială constă în actualizarea dimensiunii universale a arcanelor de Tarot la experiența individuală a fiecăruia dintre noi.

Referențialul Arhetipurilor Personale este astăzi deja adult. Ce viitor îi prevedeți? happy

Referențialul și-a găsit deja locul în cadrul psihoterapiei, coachingului sau resurselor umane. Cu timpul acesta a devenit o metodă de „a învăța să fii” fondată pe înțelepciunea și simbolistica Tarotului de Marsilia. Sunt covins că in timp va lua un mare avânt, dezvoltându-și funcțiile terapeutice, energetice și sociale. Va deveni un formidabil instrument de rezolvare a conflictelor psihice inconștiente însă și a acelora relaționale. Se va afirma rapid ca o structură formidabilă, oglindă a structurii noastre inconștiente.

Ne puteți explica structura Referențialului și modul său de funcționare?

Referențialul este compus din 14 case. Fiecare casă reprezintă un diferit aspect al existenței și este locuită de un arcan de Tarot. Valoarea fiecărei case se calculează respectându-se principiile numerologiei, pornind de la data de naștere.

Arcanele au o semnificație universală, în comun admisă de majoritatea experților în Tarot. Referențialul Arhetipurilor Personale permite actualizarea acestor simboluri în funcție de experiența individuală a fiecăruia dintre noi. Referențialul adresează consultantului următoarea întrebare: cum poate stabili o legătura între ceea ce se petrece în imaginea descrisă în arcana de Tarot și ceea ce se petrece la acel moment în viața sa personală. Iată ceea ce este cel mai interesant. Referențialul reprezintă un instrument de trăire a simbolului. A trăi, a integra, a exprima.

În niciun caz nu poate fi asimilat unui oracol sau horoscop. Este vorba mai degrabă de un contract cu sine însuși, de o modalitate dinamică de evoluție și dezvoltare personală.

Cum se întâmplă aceasta mai exact?

Într-un Referențial suntem mai mereu împinși să verificăm adecvarea sau non adecvarea între ceea ce ne propune o arcană dintr-un punct de vedere absolut și trăirea acestei arcane în experiența noastră personală. Dacă această adecvare nu există atunci Referențialul ne propune diferite metode de reglaj terapeutic. Simbolurile întâlnite nu trebuie interpretate într-un sens fix stabilit, fără cale de întoarcere. Acestea trebuie să creeze o oglindă trăirilor, emoțiilor, fricilor și credințelor noastre. De exemplu, prezența Eremitului într-un Referențial poate evoca predispoziția la solitudine însă și la înțelepciune. Totul va depinde de experiențele de viață, de modul în care individul își validează experiențele trăite. Pentru a ilustra mai bine aceste idei vă propun în cele ce urmează o scurtă descriere a structurii generale a Referențialului Arhetipurilor Personale.

Pentru a compune un Referențial este necesar să facem să concidă cele 14 arcane obținute prin calcul numerologic cu cele 14 Case care formează Referențialul.

Arcanele vor fi dispuse de-a lungul a patru axe ce formează crucea Sfântului Andrei. Fiecare casă va reprezenta un aspect al activității umane.

banner

Casa 1: Personalitatea. Imaginea pe care ceilalți ne-o transmit despre noi înșine.

Casa 2: Căutările personale

Casa 3: Preocupările gândirii, dorințele și fricile, credințele și viziunea noastră asupra lumii.

Casa 4: Casa misiunii existențiale, terenul pe care ne putem desfășura cel mai bine.

Casa 5: Trecerea obligatorie, intersecția drumurilor

Casa 6: Calitățile și resursele unui individ.

Casa 7: Provocările și obstacole, lecțiile de învățat în viață, somatizările.

Casa 8: Casa meteo, casa transformărilor.

Casa 9: Sinele profund, loc de excelență al individului.

Casa 10: Casa experiențelor și eșecurilor

Casa 11: Moștenirea, proiectul parental inconștient

Casa 12: Testamentul, valorile personale de transmisiune

Casa 13: Problematica paradoxală a individului.

Exemplu de mai jos ilustrează legătura dintre simbolul unui arcan și experiența umană.

Vom lua ca exemplu cazul Maicii Tereza, născuta la 26 August 1910.

Luna în Casa 4 este semnătura vizionarilor. Această poziție particulară indică o misiune terestră deschisă lumii ce depășește orice limită teritorială. Imaginația, intuiția, creativitatea caracterizează angajamentul spiritual indispensabil Lunii. O Lună în Casa 4 are nevoie de spațiu și aventură interioară.

Soarele în Casa 8 simbolizează de asemenea un angajament umanist, confirmat prin prezența Îndrăgostitului în Casa 13, Inima Blazonului, problematica angajamentului și iubirii universale.

Casa Domnului în Casa 6, resursa sufletului său, indică faptul că ea nu își putea găsi forța decât în Casa Domnului chiar daca această experiență a fost una dureroasă fiind nevoită să renunțe la toate protecțiile personale. Ea este într-adevăr capabilă să ducă la explozia tuturor armurilor și cuiraselor ce separă individul se sine însuși. A-și accepta vulnerabilitatea este o sursă de forță interioară.

Justiția în casa 1 pune în scenă o persoană avidă se justiție, în același timp solidă precum o piatră în căutare de echilibru și armonie.

Trecerea obligatorie din Casa 5 se face prin intervenția Eremitului și este lesne de înțeles.

Căutarea este interioară, dureroasă, exigentă. Ea trebuie de asemena să își accepte rolul de ghid, de deschizător de drumuri. Această trecere este aceea a unei solitudini profunde, se va putea baza numai pe propriile sale forțe.

Împărăteasa în Casa 7, Casa provocărilor, marchează dificultatea sa de a se exprima , a se face auzită și înțeleasă. Acest aspect poate de asemenea presupune o maternitate simbolică (împărăteasa în zona de sud a Referenţialului simbolizând adesea o formă de sterilitate contradictorie cu Luna din Casa 4). Iată un aspect concludent al Mamei Universale!

Provocarea Împărătesei este și aceea a încărnării. Dacă ea reușește să depășească această lipsă atunci va putea da formă a ceea ce poartă în interiorul său într-o lumină fraternală și eliberatoare. Maica Teresa va atrag în jurul său alte Împărătese ce îi vor sări în ajutor și o vor susține. Prințesa Diana este una dintre ele… Observăm aici ca uneori o provocare poate fi înţeleasă uneori ca apel.

5 comentarii

  1. Bun gasit!
    …am gasit tarziu acest site si am aflat abia acum in data de 30.06.2015 despre dl. Colleuil…regret profund faptul ca nu am stiu despre aceasta intalnire cu persona sa…dar, pentru ca a intreba nu face rau la nimeni, cum as putea afla metoda de calcul a celor 14 case???…este cineva dintre dvs. cunoscatoare a acestui mod de a imi realiza RAP-ul meu???…

    in asteptarea unui raspuns va doresc o seara buna si numai bine…

    levantin velicusas

  2. Buna ziua!
    Din păcate, şi eu tot târziu v-am văzut comentariul (astăzi, 10.04.2016), dar vă răspund cu o veste bună: luna aceasta, Georges Colleuil revine la Bucureşti pentru o nouă serie de conferinţe şi workshop-uri: http://psihologieanalitica.ro/elepciunea-tarotului-marsilia-fascinanta-lume-simbolurilor-workshop-formativ-perioada-19-24-aprilie/ şi http://psihologieanalitica.ro/conferinta-sustinuta-georges-colleuil-tarotul-lumea-simbolurilor-cale-catre-realitate-18-aprilie/
    Dacă sunteţi în continuare interesat, vă aşteptăm cu mare drag! happy

  3. I never thought about heating up my cast iron that way in the broiler. What a super good idea!! If you write one more time about brussel sprouts, I may actually go buy some and try them. You got me with the combo of walnuts & maple syrup. Wow! Nice presentation!!!

  4. Friday, August 3, 2012 As I site possessor I believe the content matter here is rattling excellent , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Best of luck.

  5. Is this guy so stupid as not to understand that jews have always been the driving force of modern liberalism? No kidding. Jewish professors actually teach this fact at Ivy League universities. You know, Fritz Stern and Jews and modernity and all that.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

testolivian