Film & Talk: The Joy Luck Club

19 august 2019 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

Mandatory Credit: Photo by Moviestore/REX/Shutterstock (1651605a)
The Joy Luck Club
Film and Television

Pe 29 August, de la ora 18:30 vă invităm la o vizionare de film ce ne va servi drept prilej de discuții în jurul relației mamă-fiică și a înrâuririi pe care aceasta o are asupra întregii vieți adulte a fiicei. Vom discuta despre importanța conștientizării poveștilor cuprinse în linia noastră feminină, a secretelor trecutului ce contaminează din locul unde au fost îngropate întreaga pânză freatică a energiei feminine dintr-un neam și despre ce putem face pentru a ne dezlega, vindeca și pentru a transcende anumite tipare moștenite transgenerațional.

Totodată, vom explora și maniera de a integra și de a pune în valoare resursele moștenite de la propria mamă sau chiar de la bunele și străbunele noastre.

În aspectele pozitive ale complexului matern întâlnim acea iubire de mamă care se află printre cele mai emoționante și de neuitat amintiri ale adultului, rădăcina secretă a oricărei deveniri și transformări, baza oricărui început și sfârșit.

„Un cunoscător nu mai poate pune greutatea îngrozitoare a semnificației, a responsabilității și datoriei, a cerului și infernului pe acel om slab care greșește, demn de iubire, indulgență, înțelegere și iertare, care ne-a fost mamă. El știe că mama este purtătoarea acelei imagini înnăscute a noastre de mater natura și mater spiritualis, a întregii dimensiuni a vieții, căreia noi, ca și copii, îi suntem încredințați și în același timp abandonați. El nu trebuie, de asemenea, să ezite în niciun moment să o elibereze pe mama umană de această povară înspăimântătoare, din considerație față de ea și față de sine. Căci tocmai această greutate a semnificației ne lipsește de mamă și o înlănțuie pe aceasta de copil, spre distrugerea sufletească și fizică a ambilor”( C.G. Jung, Arhetipurile și inconștientul colectiv, Editura Trei, București, 2003, pag. 102).

Filmul care ne va servi drept călăuză în acest labirint al relațiilor mamă-fiică este The Joy Luck Club. Mai multe despre el puteți citi aici:

https://www.rogerebert.com/reviews/the-joy-luck-club-1993

Evenimentul va avea loc la sediul “La Centru” din Pitar Moș, 19, interfon *02 și se va desfășura în intervalul: 18:30-22:00, fiind structurat în două părți: vizionarea filmului și discuțiile pe temele mai sus anunțate.

Discuțiile vor fi moderate și facilitate de Monica Daniela Găitănaru – psihoterapeut analist jungian și formator în Referențialul Arhetipurilor Personale.

Pe aceeași temă, poți citi următorul articol scris de Monica:

https://psihologieanalitica.ro/arhetipul-matern-si-influentele-sale-asupra-relatiei-mama-fiica/

Costul atelierului: 75 RON

Apa, cafeaua, ceaiul și crănțănelele sunt din partea casei.

Înscrierile se fac la: monica@psihologieanalitica.ro

Mai multe

Alchimizarea femininului şi a masculinului – Tabără de reconectare şi voie bună (12-15.09.2019)

12 august 2019 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

Identitatea feminină sau cea masculină nu sunt pur şi simplu un dat cu care ne naştem, ele depind în cea mai mare măsură de efortul nostru conştient pentru a le integra şi a trăi în armonie cu ele.

 

Cum facem acest lucru?

Pentru fiecare dintre noi există diferite căi prin care putem intra în contact cu ceea ce ne este cel mai propriu, pentru a aduce desluşire şi sens, claritate şi putinţă de manifestare, libertate şi echilibru trăirii noastre în acord cu ceea ce suntem.

În societăţile arhaice, însuşirea specificului feminin sau masculin era dobândită în urma unor rituri de trecere specifice fiecărei comunităţi în parte, având la bază o serie de credinţe, mituri şi valori moştenite din generaţie în generaţie.

O parte dintre aceste rituri vechi au reuşit să supravieţuiască trecerii timpului şi straturilor de amnezie colectivă şi au ajuns până la noi încapsulate şi codificate în veşmântul simbolic al bătrânelor basme şi mituri.

Acestea sunt sursele din care vom căuta să recuperăm frumuseţea şi forţa alinierii la identitatea noastră.

 

Ce vă propunem?

O călătorie iniţiatică de trei zile şi trei nopţi, într-un spaţiu de poveste şi la propriu şi la figurat, în care vom păşi pe urmele eroilor şi eroinelor de altă dată, pentru a recupera simbolic vechile rituri de trecere spre ceea ce ne-a fost promis încă de la naştere: feminitatea / masculinitatea noastră deplin conştientă, asumată şi trăită cu sens.

Călăuze în acest proces ne vor fi basmele ca păstrătoare ale unei memorii îndepărtate cu care vom lucra experienţial în cheia psihologiei analitice a lui Carl Gustav Jung.

Instrumentele de lucru pe care le vom folosi vor presupune o participare minte-corp-suflet şi vor avea nuanţe specifice fiecăreia dintre cele două genuri.

 

Unde?

La Pensiunea Samedru, loc aflat într-o frumoasă conexiune cu natura, cu vechile tradiţii şi povești ale mitologiei romanești. (http://samedru.ro/)

În calendarul popular românesc, Sâmedru (Sfantul Dimitrie Izvoratorul de Mir) împreuna cu Sângeroz (Sfântul Gheorghe) sunt considerați drept sfinți care hotărnicesc domeniul temporal. Aceștia împart anul în două jumatăți, între care granițele sunt marcate de sărbători cu caracter pastoral. În acest sens, vara, patronată de Sangeorz, ține de la 23 aprilie la 26 octombrie. Dacă Sfântul Gheorghe, „cap de primăvară”, mai tânăr și mai năvalnic, are sarcina de a înfrunzi codrul și care poartă la brâ u cheile cu care descuie vara, Sfantul Dumitru – Sâmedru are cheile cu care încuie vara și descuie iarna și are misiunea desfrunzirii codrului toamna.

Ion Ghinoiu, în lucrarea „Panteonul românesc”, ne oferă o descriere a ceremonialului  cunoscut sub numele de ”Focul lui Sâmedru” în care subliniază spectaculozitatea sa: „În după-amiaza zilei de 25 octombrie, cetele de copii însoțite de câte 2-3 feciori merg în pădure, aleg pomul care va fi incinerat, îl doboară, îl curăță de crengi și îl aduc pe locul unde se va aprinde rugul funerar. Trupul neînsuflețit (butucul sau trunchiul copacului de 10-15 metri), numit Par, fixat în poziție verticală și gătit cu cetină verde se numește Focul lui Sâmedru. Înălțimea acestuia este, uneori, cât turla bisericii din sat. /…/ La lăsarea serii, în liniște și cuprinși de emoție, copiii aprind Focul lui Sâmedru. Când rugul începe să lumineze cerul, copiii izbucnesc în strigate de bucurie, adresând invitația la cea mai mare sărbătoare a anului: Hai la Focul lui Samedru! În jurul rugului se adună, pe vecinătăți, copii, tineri, maturi și bătrâni. Toată suflarea satului participă la taina renașterii zeului prin ritul funerar de incinerare. Femeile împart, ca la înmormantarea oamenilor, covrigi, fructe și băutură…”

Ca zeu pastoral, Samedru este așadar unul al sacrificiului legat de înnoirea timpului și a lumii. (sursa: https://www.crestinortodox.ro/datini-obiceiuri-superstitii/samedru-sfant-care-hotarniceste-timpul-121803.html)

 

Când se desfăşoară tabăra?

Între 12 și 15 septembrie. Ajungem joi după-amiaza, ne instalăm, luăm cina la ora 19:00, iar la 21:00 ne adunăm în jurul focului de tabără pentru cuvântul de bun venit, prezentarea programului fiecărei zile și setarea intențiilor de lucru în cadrul taberei.

Duminică plecăm după ora 16:00.

 

Cine facilitează această experienţă?

 

Monica Daniela Găitănaru:

  • Absolventă al Facultăţii de Filosofie.
  • Trainer în dezvoltare personală încă din 2009, susţinând de-a lungul timpului numeroase conferinţe, tabere şi ateliere prin care facilitează explorarea tainelor sufletului uman şi identificarea căilor de a trăi o viaţă mai conştientă, mai autentică şi mai plină de sens.
  • Psihoterapeut din 2012, cu specializare principală în Psihologie analitică şi secundară în Psihoterapie prin Dans şi Mişcare
  • Practician şi formator în Referenţialul Arhetipurilor Personale.

Andrei Găitănaru:

–    Absolvent al Facultății de Filosofie.

  • Publicist priceput în cultivarea dialogului, a interogativităţii şi a exerciţiului de a duce gândul până la capăt. De-a lungul anilor a publicat mai multe articole în Dilema Veche, Contributors, Medievalia.ro, Hotnews.ro, Idei în Dialog sau în volume colective.
  • Lector a numeroase conferinţele şi cursuri pe teme de filosofie, teologie, literatură şi, mai nou, psihologie.
  • Consilier în dezvoltare personală din 2016.
  • Absolvent al formării de tip masteral în cadrul Asociaţiei Române de Psihologie Analitică.

Cât costă?

1200 RON de persoană, cost în care este inclusă facilitarea experienţelor şi atelierelor desfăşurate, toate materialele folosite în cadrul acestora, cazarea la Pensiunea Sâmedru cu demipensiune inclusă.

***Se oferă o reducere în valoare de 150 RON pentru înscrierile confirmate prin achitarea avansului până la data de 20 august.

Cum te înscrii?

Trimiţând un e-mail cu intenţia de participare la una dintre adresele: monica@psihologieanalitica.ro sau andrei.gaitanaru@gmail.com .

Înscrierea finală are loc în baza achitării unui avans de 350 RON până la data de 9 septembrie. Numărul de locuri este limitat şi va fi ocupat în ordinea sosirii înscrierilor.

 

Vă aşteptăm cu bucurie,

Monica şi Andrei

 

Iată ce au spus participanții de anul trecut despre tabără:

  • ”Aceasta tabara mi-a adus foarte multa acceptare, acceptare a tot ce exista în mine. Datorită cadrului continator, m-am simțit în siguranță și am avut ocazia sa fiu în contact cu parti vulnerabile din mine, cu parti dureroase, și am descoperit resurse de care nu eram conștientă.

Rar am avut ocazia sa traiesc o conexiune atat de profunda si plina de acceptare intre femei asa cum am trăit în aceste cateva zile in tabăra. Sunt profund recunoscatore pentru aceste trairi care sunt atat de rare in societatea noastra.

Frumusețea femininului,în toate formele, texturile și culorile sale s-au putut exprima liber, jucaus și foarte creativ.” – D. C.

  • ”De anul trecut de cand m-am intors de la Bunesti, le povestesc intruna oamenilor din jurul meu despre cat de minunata a fost Scoala si despre cat de tare le recomand sa nu rateze urmatoare editie. De ce? Pentru ca daca esti interesat de lucrul cu tine, un astfel de cadru, cu o intentie aferenta, iti poate aduce raspunsuri foarte condensate intr-un timp scurt.

Faptul ca eu impreuna cu alti 7 baieti-barbati ne-am intalnit acolo ca sa discutam despre masculinitate, despre ascensiunea pe munte ca forma de cautare a tatalui absent, faptul ca am parcurs si o lectura pe subiect pe care am si dezbatut-o impreuna, faptul ca am fost si la Barbatesti (!) ca sa vorbim si acolo cu un Parinte despre ce inseamna sa fii barbat, faptul ca am auzit povestile personale ale altor baieti/ barbati, si pur si simplu faptul ca am petrecut timp impreuna cu acest grup, cu baieti si fete, barbati si femei care sunt si ei pe calea implinirii unei versiuni mai complete ale lor…

lucrul asta m-a transformat intr-un fel in care a ramas cu mine, a pus acolo o piatra importanta in fundatia devenirii mele.

Va trebui sa fii acolo ca sa intelegi cat de mult te poate transforma pe TINE o astfel de experienta, asa ca daca cistesti asta, iti recomand sa vii cu noi si in urmatoarea editie, pentru ca numai lucruri folositoare se vor intampla ;)” – Sebastian Olar

 

  • “Anul trecut la Bunesti s-a intamplat ceva magic. Ne-am adunat aparent niste oameni diferiti, fiecare cu bagaje emotionale si mentale, fiecare cu forma si coloratura proprie. Nu prea ne stiam intre noi, dar cred ca am simtit de la inceput ca suntem mai mult decat indivizi. Ne-am descoperit ca suflete cu parti de lumina si umbra, care erau dispuse sa exploreze ambele aspecte cu disponibilitatea si curiozitatea unor copii. Si sa impartaseasca experiente si trairi. Am plecat de acolo clar mai increzator si mai bucuros ca exista ceva dincolo de imediatul pe care-l vedem si luam ca singura realitate. Multumesc!” – Bogdan B.

 

  • “Tabăra de anul trecut, pentru mine, a fost o experiență unică. TOATE activitățile desfășurate au dus la conștientizarea, înfruntarea și depășirea   limitelor și fricilor, dar și la asumarea puterii personale toate desfășurate intr.un cadru  special, înconjurată de oameni frumoși și multă blândețe,  susținere și integrare.
După această tabără m.am repoziționat în viața mea,  continuând drumul cunoașterii de sine.
Aștept cu nerăbdare întâlnirea următoare și sunt curioasă ce surprize magice pregatesc Monica și Andrei.” – Veronica T.
  • ”Ce scriu aici e doar putin din ce a fost si aventura continua:

Experienta Taberei de la Bunesti a fost pentru mine despre noutate si autodescoperire.

Cadrul natural extraordinar, cu caracter de unicitate, viata intr-o comunitate atat de diversificata, dar disponibila pentru alchimizare,

activitatile la care am luat parte cu mirare, dar si placuta surprindere, au dospit in mine o deschidere de drum constient in recuperarea identitatii mele feminine alchimizate.” – Otilia Radu

 

  • „Deși am foarte mare încredere în cei care le facilitează, nu recomand neapărat atelierele acestea. Crezi că mergi la câteva beri și un foc de tabără cu niște oameni simpa, un apus în hamac, dar de fapt e dur – și fizic, și emoțional; intelectual și spiritual deopotrivă. Eu, de exemplu, am dat peste niște indivizi cu care n-aș fi avut limbă comună și care, până să mă dezmeticesc, au și scos ce era mai rău din mine. Mi-au apăsat instantaneu toate butoanele, vizibile și invizibile. Acum ne iubim și suntem ca frații, dar am zăcut (a se citi literal, la pat) câteva zile după întreaga poveste. Sună aiurea ca promo, dar subliniez că nu sunt pentru oricine. Suntem și nu suntem pregătiți să ne vedem cu adevărat în mărunțenia noastră monstruasă, sclipitoare, magnifică.

În fine, aș vrea să particip și anul acesta, dar o parte din mine e conștientă că sunt șanse să mă lase chiar în buza evenimentului tot curajul.” Bogdan C.

 

Mai multe

Mitograma – terapia prin mituri (17-19 mai 2019)

14 mai 2019 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

Aproape toată lumea cunoaște mai mult sau mai puțin relația pe care psihanalistul Sigmund Freud a stabilit-o între mitul lui Oedip și construcția psihismului la copilul mic. Sunt însă aproape necunoscute legăturile care există între cele mai multe dintre miturile grecești și comportamentele umane inconștiente.

Scopul acestui stagiu este să reperăm până la ce punct miturile grecești în particular și miturile în general reprezintă proiecții metaforice ale conflictelor inconștiente ce se joacă în interiorul ființei umane. Aceste noțiuni sunt reprezentate sub formă simbolică în imaginile arhetipale ale Arcanelor de Tarot. Cunoașterea mitologiei va da lucrului cu Tarotul o dimensiune globală, o deschidere universală.

Acest stagiu este ludic, poetic, educativ, terapeutic și stimulează imaginarul și creativitatea. Nu este necesară cunoașterea metodei Referențialul Arhetipurilor Personale pentru a putea participa la acest stagiu.

Programul este următorul:

• Introducere în mitoterapie și mitoanaliză.

• Arhetipuri și simboluri – Conceptul de “archetyping”® (creație Georges Colleuil)

• Cosmogonia grecească – Nașterea lumilor, a zeilor și a oamenilor.

• Conceptul de tată triplu Uranus, Cronos, Zeus. Tematica și arhetipul devorării.

• Mitul și complexul: Oedip, Electra, Perseu, Tezeu, Dionysos, Heracle

• Arhetipul eroului și călătoria inițiatică

• Blestemul transgenerațional

• Aprofundarea câtorva mituri în funcție de temele participanților prezenți la stagiu: Prometeu, Casandra, Deucalion, Sisif, Ariadna, Dedal, Minotaurul, Hidra din Lerna, etc.

• Arhetipul eternului feminin.

• Simbolistica labirintului

  • Funcția terapeutică a Medusei, a Andromedei și a lui Perseu.

• Calculul și modul de funcționare al Mitogramei.

• Folosirea Mitogramei în scop terapeutic.

Costul acestui stagiu de 3 zile este de 900 RON.

Facilitator: Monica Daniela Gaitanaru – Psihoterapeut jungian și Formator în Referențialul Arhetipurilor Personale

Program: 17-19 mai între orele 10 și 18.

Înscrieri si detalii la: monica@psihologieanalitica.ro

Mai multe

Inițieri în simbolistica Tarotului de Marsilia

11 martie 2019 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

Filosoful, scriitorul și cercetătorul francez Georges Colleuil revine in România în 2019 cu o serie de workshop-uri deschise tuturor persoanelor interesate de simbolistica ancestrală a cărților de Tarot de Marsilia. Georges Colleuil ne va călăuzi cu măiestrie în această călătorie tainică pe parcursul a 3 zile, în perioada 15 – 17 Aprilie.

Tarotul spune o poveste plină de sens, adâncime și tâlc. Această poveste ilustrată în imagini de o simbolistică complexă este povestea inițierii tripartite a celui aflat pe calea desăvărșirii. Cel ce pornește pe acest drum în vederea unei vieți trăite cu rost și conștiință de sine, se transformă la fiecare pas asemeni diamantului șlefuit fațetă cu fațetă. Eroul principal al acestei călătorii inițiatice în 3 etape poate fi oricine dintre noi, iar cele 22 de arcane ce compun treptele acestei ascensiuni pot fi tot atâția maeștri întâlniți în cale cu scopul de a ne oferi ghidaj.

Cel ce ne va călăuzi cu măiestrie în această călătorie tainică prin cele 3 inițieri ale Tarotului este filosoful, scriitorul și cercetătorul francez Georges Colleuil. El ne va ajuta să descoperim cele 22 de arcane sub o formă filosofică, energetică și psihologică. Ne va îndruma, totodată, cum să folosim această cunoaștere secretă în diferite aspect ale vieții: atât pentru a ne fluidiza comunicarea cu noi și cu ceilalți, pentru a găsi căile optime de reziliere a conflictelor noastre interioare, pentru a descoperi instrumente neașteptate de depășire a blocajelor și obstacolelor inconștiente, pentru a ne clădi sensul existenței personale, cât și pentru a ne ajuta să aducem mai multă claritate în travaliul nostru terapeutic.

Pasionat de lucrul cu simbolul și de ceea ce am putea numi generic științele sufletului (psihologie, filosofie, mitologie, numerologie, astrologie etc.), Georges Colleuil este autorul a numeroase metode ce servesc drept instrumente originale de explorare și ghidare a sufletului omenesc.

Cea mai cunoscută creație a sa este Referențialul Arhetipurilor Personale – o metodă terapeutică de analiză şi dezvoltare personal. Mai concret, această metodă presupune interpretarea zilei de naștere prin prisma arcanelor de Tarot. Astfel, pornind de la data nașterii se va calcula o temă. Această temă reprezintă profilul nostru personal sau, de ce nu, cărțile ce ne-au fost date la naștere. Printr-o abordare filosofică, terapeutică și umanistă a Tarotului de Marsilia putem desluși misterele acestei teme, individualizând aceste simboluri universale numite arhetipuri, la experiențele noastre personale.

Arcanele de Tarot prezente în tema fiecăruia dintre noi nu capătă sens decât în raport cu trăirile noastre personale şi vor trebui interpretate ca atare. Putem avea cele mai bune cărți și să le jucăm extrem de slab sau putem avea cele mai slabe cărți și să le jucăm extrem de favorabil.

Referențialul este compus din 14 case. Fiecare casă reprezintă un diferit aspect al existenței, iar valoarea fiecărei case se calculează respectându-se principiile numerologiei sacre, pornind de la data de naștere. Trebuie precizat faptul că fiecare casa din Referenţial are un cu totul alt sens decât cel din Astrologie. De asemenea, ceea ce ne va interesa aici este nu energia cosmică ce îşi pune amprenta asupra noastră la momentul venirii pe lume ci, data la care ne sărbătorim aniversarea, dată ce reactivează an de an memoria simbolică a naşterii.

Cursurile vor avea loc în București, Grand Hotel Continental, 15-17 aprilie, zilnic între orele 18:00 – 22:00

Mai multe detalii pe: http://georgescolleuil.ro/

Înscrieri: rap@pandorrastyle.ro

 

 

Mai multe

Alchimizarea femininului şi a masculinului – Tabără de reconectare şi voie bună

31 iulie 2018 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

Motto: „Bărbatul este un vultur care zboară, femeia – o privighetoare care cântă.
A zbura înseamnă a domina spaţiul, a cânta înseamnă a cuceri sufletul.” Victor Hugo

Identitatea feminină sau cea masculină nu sunt pur şi simplu un dat cu care ne naştem, ele depind în cea mai mare măsură de efortul nostru conştient pentru a le integra şi a trăi în armonie cu ele.

Cum facem acest lucru?
Pentru fiecare dintre noi există diferite căi prin care putem intra în contact cu ceea ce ne este cel mai propriu, pentru a aduce desluşire şi sens, claritate şi putinţă de manifestare, libertate şi echilibru trăirii noastre în acord cu ceea ce suntem.
În societăţile arhaice, însuşirea specificului feminin sau masculin era dobândită în urma unor rituri de trecere specifice fiecărei comunităţi în parte, având la bază o serie de credinţe, mituri şi valori moştenite din generaţie în generaţie.
O parte dintre aceste rituri ancestrale au reuşit să supravieţuiască trecerii timpului şi straturilor de amnezie colectivă şi au ajuns până la noi încapsulate şi codificate în veşmântul simbolic al bătrânelor basme şi mituri.
Acestea sunt sursele din care vom căuta să recuperăm frumuseţea şi forţa alinierii la identitatea noastră.

Ce vă propunem?
O călătorie iniţiatică de trei zile şi trei nopţi, într-un spaţiu de poveste şi la propriu şi la figurat, în care vom păşi pe urmele eroilor şi eroinelor de altă dată, pentru a recupera simbolic vechile rituri de trecere spre ceea ce ne-a fost promis încă de la naştere: feminitatea / masculinitatea noastră deplin conştientă, asumată şi trăită cu sens.
Călăuze în acest proces ne vor fi basmele ca păstrătoare ale unei memorii îndepărtate cu care vom lucra experienţial în cheia psihologiei analitice a lui Carl Gustav Jung.
Instrumentele de lucru pe care le vom folosi vor presupune o participare minte-corp-suflet şi vor avea nuanţe specifice fiecăreia dintre cele două genuri. Printre altele, femeile vor învăţa să facă pâine artizanală cu maia, asemeni strămoaşelor lor, de la specialişti în antropologie culinară şi brutărit, iar bărbaţii îşi vor reaminti vigoarea chemării la aventură şi tâlcul „drumului cenuşii” cu ajutorul unui ghidaj iscusit şi provocator.
Avem multe surprize în plan, dar fiecare dintre ele va fi dezvăluită la momentul potrivit.

Unde?
La Şcoala de la Buneşti, loc aflat în deplină conexiune cu natura şi cu vechile tradiţii şi valori culturale.
Există aici o minunată casă circulară în mijlocul pădurii demnă de poveştile cu Sfânta Vineri sau cu Baba Iaga.
Beneficiem şi de prezenţa unor elemente simbolice extrem de necesare în astfel de contexte: cuptorul de lut (esenţial oricărui proces de alchimizare profundă), fântâna (ca loc al renaşterii şi sursă a vieţii), pajiştea (ca deschidere spre lume şi punte între cer şi pământ), pădurea (cu desişuri prielnice oricărei iniţieri şi întâlniri cu Umbra noastră) şi râul ca hotar şi prag între lumi (lumea familiară a comunităţii închise şi lumea largă care se cere a fi cucerită prin curaj şi afirmare a propriei puteri).
Datorită numărului limitat de camere din căsuţa circulară, o parte din oaspeţi se vor instala în corturile personale. Detaliile cu privire la acest aspect vor fi discutate individual cu fiecare dintre participanţii care aleg să se înscrie.

Când se desfăşoară tabăra?
Între 30 august şi 2 septembrie

Mai multe

Cum să păstrăm iubirea tânără

27 ianuarie 2018 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

                                   Motto: „Primeşte-mă şi fă din mine un îndrăgostit adevărat!” Rumi

A fi îndrăgostit înseamnă a fi conectat la miile de iţe nevăzute ale universului. A fi îndrăgostit înseamnă a curge, a pluti şi a dansa cu viaţa. A fi îndrăgostit înseamnă a îmbrăţişa cu inima deschisă tot ceea ce este. Ajuns în faţa Oracolului, Neo, personajul central din filmul Matrix, primeşte următoarea împărtăşire: „Vreau să îţi spun un mic secret, a fi Alesul este ca şi cum ai fi îndrăgostit. Nimeni nu trebuie să-ţi spună că eşti îndrăgostit, o ştii pur şi simplu.” Cu alte cuvinte, îndrăgostirea este o stare de graţie şi prospeţime, dincolo de orice echivoc, îndoială sau nesiguranţă. Îndrăgostirea este tinereţea iubirii. Însă cum facem să cultivăm şi mai ales să menţinem îndrăgostirea în viaţa noastră?

Această întrebare reprezintă miza explorării pe care ţi-o propunem în atelierul nostru. Pentru a răspunde la această enigmă vom folosi drept instrumente de propulsare în profunzimile tainice ale iubirii 4 căi complementare: psihologia analitică a lui Carl Gustav Jung, mistica sufită şi cea creştină şi elemente de psihoterapie prin dans şi mişcare. Ca atare, vom discuta despre Animus şi Anima, despre arhetipurile feminine şi masculine fundamentale, despre etapele călătoriei în relaţiile de cuplu, despre limbajele iubirii, despre legile iubirii, aşa cum ne-au fost ele transmise de Shams din Tabriz şi despre sacralitatea tainei dintre bărbat şi femeie din perspectiva creştină trecută prin filtrul lui Paul Evdokimov.

Toate acestea vor fi presărate cu exerciţii şi jocuri interactive, menite să onoreze întregul (minte, corp, suflet) a ceea ce suntem.

Mai multe

Când corpul devine trup – atelier de împrietenire cu propria corporalitate (21 mai)

15 mai 2017 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

Atelierul pe care îl propunem are ca obiectiv împrietenirea cu propriul corp, să fii conştient de el, să îl locuieşti şi să îl onorezi. În acest fel, corpul ar putea deveni trup, adică loc al trăirii asumate şi plenare, în armonie cu tot ceea ce suntem.
Când vine vorba de a trăi în armonie cu trupul și sufletul, mulţi dintre noi întâmpină reale dificultăţi. Acest lucru se datorează mai cu seamă faptului că societatea occidentală are în spate o lungă tradiţie de raportare negativă faţă de corp. Acesta a fost considerat o temniţă a sufletului, mijloc de pervertire, sursă a tuturor tentaţiilor şi ispitirilor, nedemn de atenția și grija noastră care trebuiau îndreptate numai către spirit. Deşi istoria acestei perspective asupra corpului pare foarte îndepărtată, consecinţele ei ne mai bântuie încă la nivel de inconştient colectiv. Faptul acesta ne viciază posibilitatea unei raportări sănătoase la propria corporalitate. Mărturie stă panoplia bolilor care ne însoţesc viaţa.
Pentru a schimba această paradigmă este necesar ca relaţia cu corporalitatea noastră să reintre pe un făgaş firesc. În acest fel, corpul ar putea redeveni trup, iar trupul templu ce găzduieşte esenţa divină şi eternă a fiecăruia dintre noi. Aceasta poate fi considerată cea mai înaltă provocare şi chemare a omului şi, nicidecum, lepădarea de lumea materială, pe care a fost creat să o încununeze şi ocrotească.

Împrietenirea cu propria corporalitate la care vă invită acest atelier, prin intermediul explorărilor prin mișcare, ritm, reflectare și conștientizare specifice tehnicilor psihoterapiei prin dans și mișcare, are următoarele beneficii:
– activarea unei prezențe mai conștiente în propriul corp
– explorarea limitelor personale ca garanții ale propriei libertăți de exprimare
– echilibrarea emisferelor cerebrale prin exerciții de armonizare
– conștientizarea noțiunii de centru al propriului corp/al propriei ființe
– interiorizarea dialogului între centrul și limitele mele
– regenerarea tonusului psihic și fizic cu ajutorul muzicii, ritmului, mișcărilor libere și al interacțiunii cu ceilalți într-un cadru conținător și securizant
– clarificarea experiențială a relației cu spațiul înconjurător și cu luarea în stăpânire a propriului teritoriu
– împământarea și integrarea noțiunii de echilibru personal
– Îmblânzirea nevoii de control și deprinderea de cultivare a relaxării în mijlocul tensiunii
– explorarea calității și intensității prezenței personale în contexte de relaționare
– aprofundarea dinamicii dintre a vedea și a fi văzut, a fi protagonist și observator în mod simultan
– conectarea la sensul verticalității personale
– descoperirea confortului de a ne împărtăși propriile dificultăți cu oameni aflați într-un proces similar de autoexplorare.

Mai multe

Arhetipurile din Tarot – călăuze spre mitul personal (15 septembrie)

17 iunie 2016 | Articole, Eveniment | Un comentariu

Marseille-A1Pierdute în negura vremurilor, originile Tarotului ne vorbesc despre zei, taine şi înţelepciuni uitate. Cel căruia i-a fost atribuit în primă instanţă meritul de a le dărui oamenilor Tarotul, pentru a-i ajuta să dezlege cele mai adânci enigme, este zeul egipten Toth. Zeu al înţelepciunii, al ştiinţelor oculte, al scrierii sacre, mesager între cer şi pământ, el este omologul egiptean al zeului Hermes din mitologia Greacă sau Mercur din cea romană. Alte surse afirmă că Tarotul ar conţine secretul Shambalei şi că venirea lui în Europa s-ar datora ţiganilor nomazi care îl foloseau în scop divinatoriu. Şi cu privire la semnificaţia numelui acestei arte sau ştiinţe sacre, părerile sunt împărţite. Ipotezele care susţin originea egipteană a Torotului afirmă că această denumire provine din cuvintele „tar” care înseamnă drum sau cale şi „ro”care înseamna în egipteana veche rege, regal. Astfel că traducerea ar fi: calea regală a desluşirii misterelor vieţii. Cum atestările istorice spun că Tarotul a ajuns prima dată în spaţiul european prin Italia Evului Mediu, se vorbeşte şi despre descendenţa numelui său din latinescul „rota” (roată), care prin anagramare dă cuvântul „Taro”, căruia i s-a adăugăt în coadă litera „t”, pentru a sugera faptul că începutul şi sfârşitul se îngemănează, derivând unul din celălalt. Această interpretare face trimitere şi la arcana numărul 10 – Roata Norocului, care vorbeşte despre toate ciclicităţile vieţii care ne poartă prin diferite suişuri şi coborâşuri în încercările noastre de a dezlega enigma supremă „Cine sunt eu?”.

Mai multe

Arta de a Asculta

25 aprilie 2016 | Eveniment | Niciun comentariu

ascultaŢi s-a întâmplat vreodată ca atunci când cineva îţi împărtăşeşte o problemă cu care se confruntă să te mobilizezi instantaneu pentru a-i găsi soluţii, încurajări sau sfaturi utile? Dacă da, atunci atelierul pe care ţi-l propun îţi poate fi de mare ajutor.

Ne confruntăm zi de zi cu atât de multe provocări cărora trebuie să le găsim soluţionare, încât cel mai adesea accentul existenţei noastre ajunge să cadă pe ceea ce facem, izbândim, gândim sau spunem. Ne preocupăm atât de mult de toate acestea încât uităm că esenţa primordială a fiinţei umane este aceea de a fi. Din acest motiv, vă propun să exersăm împreună ascultarea ca pe o cale firească de întoarcere înspre acest „a fi”. Faptul de a fi prezent alături de un om drag atunci când îi este greu sau bine sau oricum i-ar fi, valorează mult mai mult decât tot ce am putea face pentru el. Simpla formula „sunt aici (cu tine şi pentru tine)” e mai preţioasă decât orice altceva i-am spune acelui om.

Nimeni nu are responabilitatea sau datoria de a-i rezolva alcuiva problemele sau de a-i transforma starea de spirit. Mai mult decât atât, nici măcar nu este indicat să încercăm să facem asta. Primul argument constă în faptul că încercarea de a-l ajuta pe celălalt invalidează la nivel subtil propria sa capacitate de a se ajuta pe sine însuşi. În al doilea rând, soluţiile sugerate de mine se potrivesc cu siguranţă propriului meu registru interior de raportare la o anumită situaţie, dar nu există nici o garanţie că i se pot potrivi în aceeaşi măsură şi altei persoane. În al treilea rând, concentrarea pe soluţii şi fapte crează distanţare emoţională de situaţia cu care se confruntă celălalt şi dezechilibrează relaţia: eu nu mai sunt aici pentru a te asculta de la egal la egal, ci pentru că tu ai o problemă, eu mă poziţionez deasupra ta crezând că ştiu mai bine ce trebuie să faci. Deci tu îmi devi inferior.

Mai multe

Problematica Libertăţii şi Angajamentului din perspectiva arhetipurilor: Îndrăgostitul, Spânzuratul şi Nebunul

1 aprilie 2016 | Articole, Eveniment | Niciun comentariu

freedomCând ne îndrăgostim de libertate, iubirea este cea care ne eliberează. Însă tot mai des în zilele noastre ideea angajamentului faţă de ceea ce iubim ni se pare constrângătoare şi este resimţită uneori chiar ameninţătoare la adresa propriei noastre libertăţi. „Cum aş putea, iubind pe cineva, să îmi păstrez întreagă libertatea?” ne şopteşte vocea îndoielii şi a fricii din noi. Doar că frica, fiind opusă iubirii, ne împiedică să îi pătrundem sensul pe deplin. Avem senzaţia că dacă nu ne angajăm prin legământul iubirii faţă de nimeni altcineva, rămânem liberi. Acest gând ne orbeşte, nepermiţându-ne să observăm cum ne transformăm subtil în prizonierii propriilor frici care ne însingurează în numele unei libertăţi iluzorii.

Confundăm adesea libertatea cu ideea de a face tot ceea ce vrem fără să cerem permisiunea cuiva. Însă nu devine astfel propria voinţă tiranul nostru personal? Nu ne întărim în felul acesta nevoia de control care ne rigidizează şi crispează fiecare aspect al vieţii? Nu ne înstrăinăm noi astfel de relaxarea unei vieţi trăite în mod natural şi fluid? A fi liber înseamnă a-ţi însuţi asumarea vieţuirii în coerenţă cu propria natură, esenţă şi identitate. Iar esenţa existenţei noastre este tocmai iubirea din care şi pentru care am fost creaţi. Şi astfel ne întoarcem la cea mai sintetică şi precisă definiţie a libertăţii, aceea care ne-a fost oferită de înţeleptul Augustin prin sintagma: „Iubeşte şi fă ce vrei!”

Pentru a explora cât mai aprofundat tema libertăţii, a asumării, a încrederii, a abandonului şi a fidelităţii faţă de propriile adevăruri interioare, vom face apel la trei arhetipuri extrem de semnificative pentru aceasta problematică: Îndrăgostitul, Spânzuratul şi Nebunul. Simbolistica lor complexă şi plină de semnificaţii tainice ne va ajuta să înţelegem diferitele ipostaze ale libertăţii din perspectiva anagajamentelor conştiente şi inconştiente pe care ni le-am creat de-a lungul vieţii.

Mai multe
testolivian